Algemene Voorwaarden Catering Achterin de Bus
Verklarende woordenlijst behorende bij de Algemene Voorwaarden Catering Achterin de Bus:
Artikel 1. Algemeen
1.01 Deze Algemene Voorwaarden (hierna te noemen: voorwaarden) zijn de voorwaarden waarop Catering Achterin de Bus, gevestigd aan de Steve Bikostraat 36 te Leiden, alsmede de nevenvestiging van Catering Achterin de Bus, gevestigd aan de Bisschop van Dieststraat 10 te Achterveld, diensten verleent en overeenkomsten sluit.
1.02 De voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten en diensten van Catering Achterin de Bus, de toepasselijkheid van eventuele voorwaarden van de Opdrachtgever is uitgesloten.
1.03 De voorwaarden zijn ook van toepassing op alle diensten die Catering Achterin de Bus geheel of gedeeltelijk uitbesteed aan derden.
1.04 Als een bepaling uit de voorwaarden ongeldig wordt verklaard, dan zullen de overige bepalingen volledig van kracht blijven
1.05 Op alle rechtsverhoudingen tussen Catering Achterin de Bus en Opdrachtgever is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing. Als de voorwaarden eenmaal rechtsgeldig van toepassing zijn verklaard op een overeenkomst met de Opdrachtgever worden de voorwaarden geacht op alle opvolgende overeenkomsten tussen partijen van toepassing zijn.
Artikel 2. Offerte, Overeenkomst en Optie
2.01 Een door Catering Achterin de Bus verstuurde offerte is tot veertien (14) kalenderdagen na offertedatum geldig. Alle door Catering Achterin de Bus verstrekte offertes zijn onder het voorbehoud van de beschikbaarheid van de leverdatum bij Catering Achterin de Bus en zolang de capaciteit, ook van derden, strekt.
2.02 De overeenkomst tussen Catering Achterin de Bus en Opdrachtgever komt tot stand op het moment dat Catering Achterin de Bus een opdrachtbevestiging stuurt naar de Opdrachtgever op basis van de geaccepteerde offerte.
2.03 Als de offerte is gebaseerd op informatie die door de Opdrachtgever is verstrekt en deze informatie is onjuist of onvolledig, dan heeft Catering Achterin de Bus het recht om de opgegeven prijzen, tarieven en/of termijnen aan te passen. Het risico van onduidelijkheden door mondelinge of schriftelijk gegeven opdrachten en mededelingen die plaatsvinden na de offerte komt voor rekening van Opdrachtgever.
2.04 Als Opdrachtgever zekerheid wenst dat Catering Achterin de Bus de overeenkomst ook op de gewenste datum kan uitvoeren, dan bestaat er de mogelijkheid de datum in optie te zetten. Een optie wil zeggen dat Catering Achterin de Bus de aanvraag/datum veertien(14) kalenderdagen reserveert in de agenda. Op het moment dat de, in optie staande, datum binnen de afgesproken tijd van veertien (14) kalenderdagen vol raakt, zal Catering Achterin de Bus allereerst contact met Opdrachtgever opnemen om te informeren of de optie omgezet kan worden naar een opdrachtbevestiging. Een optie plaatsen is geheel vrijblijvend. Er zijn geen kosten of andere verplichting(en) aan verbonden. Na veertien (14) kalenderdagen vervalt de optie automatisch.
Artikel 3. Uitvoering overeenkomst
3.01 Catering Achterin de Bus zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren, op basis van, de door Opdrachtgever opgegeven, aard van het evenement, aantallen en omstandigheden.
3.02 Catering Achterin de Bus is enkel gehouden om informatie te geven over allergenen voor zover dat wettelijk gezien verplicht is en als Opdrachtgever daarom vraagt.
3.03 Catering Achterin de Bus bereidt en maakt eten in een omgeving waar ook producten met de volgende allergenen, en hiervan afgeleide producten, worden verwerkt: gluten- (bevattende granen), ei, vis, pinda, noten, soja, melk (incl. lactose), schaaldieren, weekdieren, selderij, mosterd, sesamzaad, sulfiet, lupine.
Ondanks alle voorzorgen is het mogelijk dat het eten van de catering sporen van deze allergenen kan bevatten.
3.04 Indien Catering Achterin de Bus catering levert zonder personeel, heeft Opdrachtgever tot twee (2) uur na levering de garantie op de kwaliteit van het eten en drinken, mits Opdrachtgever de instructies van Catering Achterin de Bus over het bewaren, presenteren en serveren van het eten en drinken opvolgt.
3.05 Catering Achterin de Bus mag op ieder moment, zonder opzegtermijn, het verstrekken van (catering-)diensten aan één of meerdere gasten, die zijn uitgenodigd door Opdrachtgever, beëindigen wanneer de gast zich zodanig gedraagt dat de orde, rust en veiligheid binnen het bedrijf van Catering Achterin de Bus of op de locatie van het evenement ernstig wordt verstoord. Catering Achterin de Bus is alsdan niet gehouden tot betaling van een schadevergoeding aan de Opdrachtgever.
3.06 Catering Achterin de Bus is niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal van een goed of goederen van Opdrachtgever of van diens gast(en), tenzij er sprake is van opzet of grove schuld.
3.07 Catering Achterin de Bus bepaald de wijze waarop, de middelen waarmee en door welke
persoon of personen de overeenkomst wordt uitgevoerd. Catering Achterin de Bus neemt
daarbij de door Opdrachtgever kenbaar gemaakte wensen zoveel mogelijk in acht.
3.08 Het staat Catering Achterin de Bus vrij om de uitvoering van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk uit te besteden aan derden. Aan de uitbesteding kunnen wettelijke- en contractuele voorwaarden van die derde verbonden zijn. Deze voorwaarden zullen alsdan integraal onderdeel uitmaken van de overeenkomst tussen Catering Achterin de Bus en Opdrachtgever. Catering Achterin de Bus zal zich inspannen om Opdrachtgever hierover tijdig te informeren.
3.09 Catering Achterin de Bus kan Opdrachtgever en/of diens gast(en) verbieden om zelf meegebracht eten en/of drinken te nuttigen op een evenement waarbij de catering wordt verzorgd door Catering Achterin de Bus.
3.10 Catering Achterin de Bus heeft het recht (sfeer-) foto’s, beeld en geluidsopnames te maken van een evenement of in het horecabedrijf. Dit materiaal mag Catering Achterin de Bus exploiteren. Als Opdrachtgever en/of diens gast(en) in/op deze opnames voorkomen, dan geeft Opdrachtgever hierbij toestemming voor exploitatie en openbaarmaking, zonder dat Opdrachtgever aanspraak maakt op een vergoeding. Indien Opdrachtgever en/of diens gast(en) herkenbaar op foto-, beeld en/of geluidsmateriaal (komen te) staan, zal Catering Achterin de Bus voorafgaand aan de exploitatie of openbaarmaking om toestemming verzoeken.
Artikel 4. Opdrachtgever
4.01 De Opdrachtgever moet Catering Achterin de Bus voorzien van alle gegevens en/of informatie die Catering Achterin de Bus aangeeft nodig te hebben voor het correct en zonder vertraging uitvoeren van de overeenkomst.
4.02 De Opdrachtgever zorgt voor een contactpersoon die gedurende het gehele evenement namens hem het aanspreekpunt is voor Catering Achterin de Bus en (telefonisch) bereikbaar is.
4.03 De Opdrachtgever verplicht zich ervoor zorg te dragen dat Catering Achterin de Bus tijdig en kosteloos kan beschikken over faciliteiten die nodig zijn voor de realisatie van een evenement, zoals gas, water, elektriciteit en (droge) ruimten die voor Catering Achterin de Bus geschikt zijn om te kunnen werken volgende de wettelijke regels op het gebied van hygiëne, Arbo en milieu.
4.04 De Opdrachtgever verplicht zich ervoor zorg te dragen dat de locatie van het evenement goed bereikbaar is voor (vracht-) auto’s, zodat Catering Achterin de Bus eenvoudig materialen, eten en drinken kan leveren alsook haar werkzaamheden en diensten kan uitvoeren. Indien dit niet het geval is dan moet dit bij de aanvraag van de catering-, verhuur en/of ZZP diensten kenbaar worden gemaakt en kan er een meerprijs gelden.
4.05 De Opdrachtgever en, indien van toepassing, diens gast(en) zijn verplicht de redelijke aanwijzingen van het personeel van Catering Achterin de Bus op te volgen. Bovendien zijn zij verplicht om mee te werken aan redelijke verzoeken van Catering Achterin de Bus in het kader van veiligheid, identificatie, voedselveiligheid en hygiëne.
4.06 Catering Achterin de Bus kan Opdrachtgever en/of diens gast(en) verbieden zelf meegebracht eten en/of drinken te nuttigen op een evenement waarbij de catering wordt verzorgd door Catering Achterin de Bus.
4.07 De Opdrachtgever verplicht zich ervoor zorg te dragen dat alle vergunningen, ontheffingen, beschikkingen of andere toestemmingen die noodzakelijk zijn voor het evenement tijdig zijn verkregen.
Artikel 5. Annulering en wijzigingen gastenaantal
Annulering:
5.01 De Opdrachtgever kan de overeenkomst annuleren mits de Opdrachtgever aan Catering Achterin de Bus een percentage van de prijs, genoemd in de overeenkomst, voldoet. Ten aanzien van de overeengekomen prijs geldt dat als de Opdrachtgever de overeenkomst:
a. veertien (14) kalenderdagen of meer voorafgaand aan de (lever-)datum annuleert, Opdrachtgever verplicht is om
25% van de overeengekomen prijs aan Catering Achterin de Bus te voldoen;
b. meer dan zeven (7), maar minder dan veertien (14) kalenderdagen voorafgaand aan de (lever-)datum annuleert, Opdrachtgever verplicht is om
50% van de overeengekomen prijs aan Catering Achterin de Bus te voldoen;
c. minder dan zeven (7), maar meer dan twee (2) kalenderdagen voorafgaand aan de (lever-)datum annuleert, Opdrachtgever verplicht is om 75% van de overeengekomen prijs aan Catering Achterin de Bus te voldoen;
d. twee (2) of minder kalenderdagen voorafgaand aan de (lever-)datum annuleert, Opdrachtgever verplicht is om
100% van de overeengekomen prijs aan Catering Achterin de Bus te voldoen.
5.02 De Opdrachtgever is tegenover derden aansprakelijk voor de gevolgen van de annulering van de overeenkomst en vrijwaart Catering Achterin de Bus voor hieruit voortvloeiende aanspraken van deze derden. De Opdrachtgever dient aan Catering Achterin de Bus de kosten te vergoeden die deze derden ten gevolge van de annulering bij Catering Achterin de Bus in rekening te brengen.
Wijzigingen gastenaantal:
5.03 De totaalprijs van de catering, dan wel evenement, is gebaseerd op het aantal gasten zoals opgegeven door Opdrachtgever in het offerte- en/of opdrachttraject. Indien er een wijziging in het aantal gasten plaatsvindt heeft dit gevolgen voor de totaalprijs van de overeenkomst. De Opdrachtgever is verplicht Catering Achterin de Bus zo snel mogelijk te informeren indien het gastenaantal wijzigt.
5.04 De Opdrachtgever informeert Catering Achterin de Bus over het aantal volwassenen en kinderen t/m 18 jaar (inclusief de leeftijden van de kinderen) die aanwezig zullen zijn op het evenement.
5.05 Wijziging van het overeengekomen gastenaantal is mogelijk tot uiterlijk zeven (7) kalenderdagen voor aanvang van het evenement. Deze wijziging mag maximaal 10% naar beneden afwijken van het eerder overeengekomen gastenaantal. Een wijziging van het gastenaantal naar boven mag meer dan 10% afwijken, echter wel in overleg met Catering Achterin de Bus (zie ook 5.09)
5.06 Indien Opdrachtgever binnen zeven (7) kalenderdagen voor aanvang van het evenement een wijziging in het gastenaantal wenst door te geven en/of deze wijziging in het gastenaantal is hoger dan 10% van het oorspronkelijk overeengekomen gastenaantal, dan zullen Catering Achterin de Bus met Opdrachtgever met elkaar in overleg treden. Catering Achterin de Bus zal, binnen redelijke grenzen, medewerking verlenen om het evenement - hetzij in aangepaste vorm – alsnog doorgang te laten vinden (zie ook 5.09)
5.07 Indien er een wijziging van het gastenaantal plaatsvindt conform dit artikel, is Catering Achterin de Bus gerechtigd om de totaalprijs van de overeenkomst, naar redelijkheid, aan te passen. Tevens is Catering Achterin de Bus gerechtigd de extra kosten die zij (bij derden) moeten maken aan Opdrachtgever door te berekenen.
5.08 Bij verschijning van meer gasten dan het overeengekomen gastenaantal op de dag van uitvoering van de opdracht, worden de daarmee samenhangende kosten (ook bij eventuele derden) extra bij Opdrachtgever in rekening gebracht.
5.09 Uiterlijk veertien (14) kalenderdagen voor aanvang van het evenement dient door Opdrachtgever een schatting van het verwachte gastenaantal te worden doorgegeven. Uiterlijk zeven (7) kalenderdagen voor aanvang van het evenement kan de Opdrachtgever nog een wijziging in het gastenaantal doorgeven welke maximaal 10% naar beneden mag afwijken van het door Opdrachtgever oorspronkelijk overeengekomen gastenaantal. Een wijziging naar boven mag meer dan 10% afwijken, echter wel in overleg met Catering Achterin de Bus i.v.m. de planning van Catering Achterin de Bus voor de betreffende (lever-)datum. Indien het aantal gasten binnen zeven (7) kalenderdagen nog wijzigt zal Catering Achterin de Bus zich inspannen om dezelfde service te verlenen, maar dit kan vanwege personeelsplanning en/of inkoop tot een meerprijs leiden.
5.10 De Opdrachtgever kan, binnen zeven (7) kalenderdagen, het oorspronkelijk overeengekomen gastenaantal met meer dan 10% verlagen, mits Opdrachtgever Catering Achterin de Bus een gedeelte van de prijs voldoet. Ten aanzien van de overeengekomen prijs geldt dan:
a. Opdrachtgever verlaagt het oorspronkelijk overeengekomen gastenaantal (met meer dan 10%), meer dan zeven (7) kalenderdagen, maar minder dan twee (2) kalenderdagen voorafgaand aan de (lever-)datum: Opdrachtgever is verplicht om 75% van het verschil in prijs (vóór de verlaging van het gastenaantal en na de verlaging van het gastenaantal) aan Catering Achterin de Bus te voldoen
b. Opdrachtgever verlaagt het oorspronkelijk overeengekomen gastenaantal (met meer dan 10%) twee (2) of minder kalenderdagen voorafgaand aan de (lever-)datum: Opdrachtgever is verplicht om 100% van het verschil in prijs (vóór de verlaging van het gastenaantal en na de verlaging van het gastenaantal) aan Catering Achter in de Bus te voldoen.
5.11 De Opdrachtgever is tegenover derden aansprakelijk voor de gevolgen van de verlaging van het oorspronkelijk overeengekomen gastenaantal met meer dan 10% en vrijwaart Catering Achterin de Bus voor hieruit voortvloeiende aanspraken van deze derden. De Opdrachtgever dient aan Catering Achterin de Bus de kosten te vergoeden die deze derden ten gevolge van de verlaging van het overeengekomen gastenaantal bij Catering Achterin de Bus in rekening brengen.
Artikel 6. Opschorting en ontbinding overeenkomst
6.01 Indien Opdrachtgever enige voor hem uit een overeenkomst met Catering Achterin de Bus voortvloeiende verplichting(en) niet stipt nakomt, heeft Catering Achterin de Bus het recht de nakoming van alle verplichtingen jegens Opdrachtgever op te schorten en alle overeenkomsten met Opdrachtgever te ontbinden zonder dat daarvoor een ingebrekestelling dan wel een rechterlijke tussenkomst benodigd is.
6.02 Catering Achterin de Bus heeft het recht de overeenkomst eenzijdig met onmiddellijke ingang (gedeeltelijk) op te schorten, als één of meerdere van de volgende gebeurtenissen zich voordoet:
a. Een verzoek tot verlening van (voorlopige) surseance van betaling aan de Opdrachtgever is ingediend;
b. Een verzoek tot faillissement van de Opdrachtgever is ingediend;
c. Ten laste van de Opdrachtgever beslag is gelegd;
d. Opdrachtgever onder curatele of onder bewind is gesteld
De Opdrachtgever is verplicht om Catering Achterin de Bus onmiddellijk in kennis te stellen van het intreden van een in sub a t/m sub d bedoelde gebeurtenissen.
6.03 In geval Catering Achterin de Bus de overeenkomst ontbindt, zijn alle vorderingen die Catering Achterin de Bus heeft onmiddellijk opeisbaar en behoudt Catering Achterin de Bus het recht op (aanvullende) schadevergoeding.
Artikel 7. Prijzen en betalingen
7.01 Tenzij anders aangegeven, zijn in de door Catering Achterin de Bus gemaakte offerte vermelde prijzen exclusief BTW, andere heffingen van overheidswege en eventuele, in het kader van de overeenkomst, te maken kosten, zoals reis- en transportkosten.
7.02 Catering Achterin de Bus is gerechtigd om voorafgaand aan de uitvoering van de overeenkomst van de Opdrachtgever een voorschot te verlangen. Dit voorschot kan tot 75% van de totaalprijs van de overeenkomst bedragen. Tevens is Catering Achterin de Bus gerechtigd om bij, door Catering Achterin de Bus te bepalen, overeenkomsten een vooruitbetaling van het volledige (100%) geoffreerde c.q. begrote bedrag te verlangen.
7.03 Kosten die voortvloeien uit of verband houden met aanvullingen en/of wijzigingen van de overeenkomst zijn voor rekening van Opdrachtgever.
7.04 Indien Catering Achterin de Bus met de Opdrachtgever bij het sluiten van de overeenkomst een bepaalde prijs overeenkomt, is Catering Achter in de Bus niettemin gerechtigd tot verhoging van de prijs ingeval van (kost)prijsverhogende omstandigheden, bijvoorbeeld als gevolg van wetswijzigingen, overheidsmaatregelen of wijzigingen in de prijzen van de benodigde materialen en/of grondstoffen, ook wanneer de prijs oorspronkelijk niet onder voorbehoud is opgegeven.
7.05 Indien binnen drie (3) maanden na het sluiten van de overeenkomst een prijsverhoging plaatsvindt kan uitsluitend de Opdrachtgever de overeenkomst schriftelijk ontbinden ongeacht het percentage van de prijsverhoging, tenzij:
a. de prijsverhoging voortvloeit uit een bevoegdheid of een op Catering Achterin de Bus rustende verplichting ingevolge de wet; of,
b. indien bedongen is dat de aflevering langer dan drie (3) maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zal plaatsvinden.
7.06 Voor zover geen andere termijn is overeengekomen, dient de betaling plaats te vinden uiterlijk binnen veertien (14) kalenderdagen na de factuurdatum. Indien de Opdrachtgever niet binnen de overeengekomen betalingstermijn de factuur volledig heeft betaald, is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim. Catering Achterin de bus zal Opdrachtgever een reminder, daarna gevolgd door een aanmaning, sturen indien betaling na veertien (14) kalenderdagen uitblijft, waarbij de Opdrachtgever een termijn wordt gegund van veertien (14) kalenderdagen om alsnog aan zijn verplichting(en) te voldoen.
7.07 Als de Opdrachtgever in verzuim is, dan zijn alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten die Catering Achterin de Bus moet maken voor rekening van de Opdrachtgever.
Artikel 8. Klachten
8.01 Indien de Opdrachtgever klachten heeft over de kwaliteit van eten en drinken, dient de Opdrachtgever dit onmiddellijk na constatering van eventuele afwijkingen te melden. Daarbij moet Catering Achterin de Bus in de gelegenheid worden gesteld om de gegrondheid van de klacht(en) te (laten) onderzoeken en zo mogelijk te verhelpen.
8.02 Indien het onmiddellijk melden van de klacht(en) aan Catering Achterin de Bus niet mogelijk is, dient de Opdrachtgever de klacht(en) uiterlijk binnen vierentwintig (24) uur bij Catering Achterin de Bus te melden.
8.03 De Opdrachtgever dient een klacht altijd te onderbouwen met een nauwkeurige opgave van de afwijking, alsook waar, wanneer en op welke wijze de afwijking is geconstateerd.
Artikel 9. Eigendom en verhuur
9.01 Alle serviesgoed(eren), tafelzilver, tafels, stoelen, tenten, heaters, bbq’s, linnengoed en andere door Catering Achterin de Bus ter beschikking gestelde non-consumptieve goed of goederen blijven eigendom van Catering Achterin de Bus. Indien een goed of goederen van Catering Achterin de Bus achterblijven dient Opdrachtgever dit direct aan Catering Achterin de Bus te melden en zullen Catering in de Bus en Opdrachtgever in overleg gaan over de wijze van retournering van betreffend goed of goederen.
9.02 Wanneer schade aan of verlies/vermissing van dit goed of goederen door Opdrachtgever, zijn gast(en) of zijn personeelsleden wordt veroorzaakt, moet dit goed of goederen door Opdrachtgever aan Catering Achterin de Bus tegen kostprijs worden vergoed.
9.03 Indien Catering Achterin de Bus een non-consumptief goed of goederen, zoals beschreven in 9.02 (hierna te noemen: ‘het gehuurde’), verhuurt en/of in gebruik geeft aan Opdrachtgever, dan zijn de volgende bepalingen van toepassing:
a. De huurtermijn vangt aan op het moment dat de Opdrachtgever het gehuurde in ontvangst neemt en eindigt op het moment dat het gehuurde door Catering Achterin de Bus terug in ontvangst is genomen.
b. De Opdrachtgever dient ervoor te zorgen dat een daartoe bevoegd persoon gedurende de afgesproken (lever-)datum aanwezig is voor het in ontvangst nemen van het gehuurde. De persoon die het gehuurde komt afhalen is verplicht zich te legitimeren op verzoek van Catering Achterin de Bus.
c. De Opdrachtgever zal het gehuurde bij het einde van de huurtermijn opleveren in de staat die Catering Achterin de Bus mag verwachten van een goed onderhouden zaak van de soort waarop de huur betrekking heeft, zonder gebreken, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
d. Indien Catering Achterin de Bus bij het afhalen van het gehuurde niemand aantreft, is Catering Achterin de Bus bevoegd het gehuurde mee te nemen.
e. Het gehuurde wordt na retournering door Catering Achterin de Bus geïnspecteerd, desgewenst (op afspraak) in aanwezigheid van de Opdrachtgever. Indien bij deze inspectie van het gehuurde schade aan het gehuurde wordt geconstateerd, wordt de Opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld.
f. De Opdrachtgever zal het gehuurde niet gebruiken buiten de locatie zoals genoemd in de overeenkomst en/of opdrachtbevestiging, behoudens voorafgaande schriftelijke toestemming van Catering Achterin de Bus. Tevens is het de Opdrachtgever niet toegestaan het gehuurde door te verhuren of anderszins ter beschikking te stellen aan derden.
g. De Opdrachtgever zal het gehuurde als een goed huurder beheren.
h. De Opdrachtgever is verplicht zo veel mogelijk preventieve maatregelen te nemen ter voorkoming van schade en/of diefstal/vermissing, zoals het (correct) gebruiken van sloten, afsluiten, opbergen, buiten het zicht plaatsen en vastketenen van het gehuurde.
i. De Opdrachtgever zal het gehuurde in schone, goede en direct bruikbare staat retourneren aan Catering Achterin de Bus, behoudens normale slijtage. Catering Achterin de Bus kan zo nodig de kosten voor reiniging, reparatie of vervanging in rekening brengen.
j. De Opdrachtgever verplicht zich het gehuurde op eerste verzoek van Catering Achterin de Bus voor inspectie ter beschikking te stellen. De Opdrachtgever verplicht zich ertoe Catering Achterin de Bus te allen tijde toegang tot het gehuurde te verschaffen.
k. De Opdrachtgever is aansprakelijk voor alle schade die Catering Achterin de Bus of met haar contracterende derden in verband met beschadiging, diefstal/vermissing of verlies van het gehuurde lijden, ongeacht of de Opdrachtgever schuld heeft aan de schade, diefstal/vermissing of verlies.
l. De Opdrachtgever zal schade aan of verlies van het gehuurde onmiddellijk na ontdekking, maar uiterlijk binnen vierentwintig (24) uur na het ontstaan ervan aan Catering Achterin de Bus melden.
m. In geval van diefstal/vermissing van het gehuurde is de Opdrachtgever verplicht aangifte te doen bij de politie en een kopie van het proces-verbaal van de aangifte aan Catering Achterin de Bus te overhandigen.
Artikel 10. Aansprakelijkheid
10.01 Catering Achterin de Bus kan uitsluitend aansprakelijk zijn voor directe schade, veroorzaakt door een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de uit de overeenkomst voortvloeiende verplichting(en).
10.02 Catering Achterin de Bus is niet aansprakelijk voor eventuele schade(n) in geval van overmacht. Onder overmacht wordt verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop Catering Achterin de Bus geen invloed kan uitoefenen, maar waardoor Catering Achterin de Bus niet in staat is zijn verplichting(en) na te komen. Hierbij moet gedacht worden aan ziekte, extreme weersomstandigheden, transportproblemen of wanprestatie door toeleveranciers.
10.03 Aansprakelijkheid van Catering Achterin de Bus voor indirecte schade, waaronder mede begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie is te allen tijde uitgesloten.
10.04 Indien de Opdrachtgever schade lijdt doordat de Opdrachtgever aan Catering Achterin de Bus onjuiste en/of onvolledige informatie heeft verstrekt – waaronder het niet vermelden van allergieën – of zijn verplichting(en) uit de Algemene Voorwaarden niet is nagekomen, is Catering Achterin de Bus niet aansprakelijk voor de ontstane schade.
10.05 De aansprakelijkheid van Catering Achterin de Bus is te allen tijde beperkt tot het bedrag dat uit hoofde van de aansprakelijkheidsverzekering van Catering Achterin de Bus in het betreffende geval wordt uitgekeerd.
10.06 Als om welke reden dan ook geen uitkering vanuit de aansprakelijkheidsverzekering van Catering Achterin de Bus wordt verstrekt, geldt dat iedere aansprakelijkheid beperkt is tot het maximale bedrag dat gefactureerd is voor de werkzaamheden waar de schade uit voortgevloeid is.
10.07 De in deze Algemene Voorwaarden opgenomen beperkingen van aansprakelijkheid van Catering Achterin de Bus gelden niet als de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Catering Achterin de Bus en/of zijn ondergeschikte(n).
10.08 De Opdrachtgever vrijwaart Catering Achterin de Bus voor alle vorderingen van derden die verband houden met of voortvloeien uit de tussen Catering Achterin de Bus en de Opdrachtgever bestaande rechtsbetrekking.
10.09 Alle vorderingen van de Opdrachtgever op Catering Achterin de Bus verjaren na verloop van één jaar na het moment van ontstaan.
Artikel 11. Privacy
11.01 Catering Achterin de Bus verwerkt persoonsgegevens voor de uitvoering van de overeenkomst met Opdrachtgever en/of omdat Opdrachtgever deze persoonsgegevens zelf aan Catering Achterin de Bus verstrekt. Catering Achterin de Bus is in dat kader aan te merken als (mede)verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
11.02 Catering Achterin de Bus bewaart persoonsgegevens niet langer dan (wettelijk) noodzakelijk is om de doelen te realiseren waarvoor persoonsgegevens worden verzameld.
11.03 Catering Achterin de Bus verstrekt persoonsgegevens uitsluitend aan derden als dit nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst met Opdrachtgever of om te voldoen aan een wettelijke verplichting(en) of een gerechtvaardigd belang.
11.04 Catering Achterin de Bus neemt de bescherming van persoonsgegevens zeer serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.
11.05 Catering Achterin de Bus heeft het recht (sfeer-) foto’s, beeld en geluidsopnames te maken van een evenement of in het horecabedrijf. Dit materiaal mag Catering Achterin de Bus exploiteren. Als Opdrachtgever en/of diens gast(en) in/op deze opnames voorkomen, dan geeft Opdrachtgever hierbij toestemming voor exploitatie en openbaarmaking, zonder dat Opdrachtgever aanspraak maakt op een vergoeding. Indien Opdrachtgever en/of diens gast(en) herkenbaar op foto-, beeld en/of geluidsmateriaal (komen te) staan, zal Catering Achterin de Bus voorafgaand aan de exploitatie of openbaarmaking om toestemming verzoeken.
Artikel 12. Overmacht
12.01 Als overmacht voor Catering Achterin de Bus gelden alle omstandigheden waarop Catering Achterin de Bus geen invloed kan uitoefenen, maar waardoor de normale uitvoering van de overeenkomst wordt verhinderd (zie ook 10.02). Als overmacht geldt in het bijzonder ook vertraging als gevolg van (onverwachte) verkeersopstopping(en) en transportmoeilijkheden. Een dergelijke vertraging en de gevolgen daarvan kunnen Catering Achterin de Bus nimmer worden toegerekend en komen nimmer voor rekening van Catering Achterin de Bus.
12.02 In geval van overmacht (zoals omschreven in 10.02 en 12.01) zal Opdrachtgever aan Catering Achterin de Bus nog één (1) maand na de overeengekomen (lever-)datum de gelegenheid moeten geven zijn verplichting(en) na te komen tenzij het, bij Opdrachtgever en Catering Achterin de Bus bekend is, een fatale (lever-)datum betreft.
12.03 Bijzondere omstandigheden die stagnatie in de bereiding of verzending veroorzaken, zij het voorzien of onvoorzien, schorten de verplichting(en) tot levering van Catering Achterin de Bus voor de duur van deze omstandigheden op.
12.04 Indien de catering-, verhuur- en/of ZZP diensten dienen te worden uitgevoerd in door derden ter beschikking gestelde ruimte(n) is Catering Achterin de Bus op geen enkele wijze aansprakelijk indien de betreffende ruimte(n) niet daadwerkelijk door de betreffende derden ter beschikking worden gesteld.
Artikel 13. Geschillen
13.01 Op alle tussen Catering Achterin de Bus en Opdrachtgever gesloten overeenkomsten, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
13.02 Alle geschillen met betrekking tot of voortvloeiende uit of verband houdende met de door Catering Achterin de Bus gemaakte offertes en de met Catering Achterin de Bus gesloten overeenkomsten alsmede alle invorderingen wegens wanbetaling, zullen bij uitsluiting worden gebracht voor de absoluut bevoegde rechter in de vestigingsplaats van de hoofdvestiging van Catering Achterin de Bus, gevestigd te Leiden, tenzij Catering Achterin de Bus verkiest de vordering in te stellen voor de absoluut bevoegde rechter in de woonplaats van Opdrachtgever.
13.03 Catering Achterin de Bus en de Opdrachtgever zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat Catering Achterin de Bus en de Opdrachtgever zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
Artikel 14. ZZP-diensten
14.01 Op alle ZZP-diensten van Catering Achterin de Bus zijn bovenstaande voorwaarden van toepassing. Met uitzondering op en/of aanvulling van de volgende punten:
14.02 Iedere overeenkomst met een ZZP-kok van Catering Achterin de Bus bestaat uit minimaal 4 uur tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
14.03 Facturatie van een overeenkomst geschiedt achteraf tenzij de overeenkomst een langere looptijd heeft, dan geschiedt de facturatie periodiek volgens schriftelijke afspraak.
14.04 Bij
annulering van een (gedeeltelijke) overeenkomst:
a. korter dan zeven (7) kalenderdagen, maar langer dan achtenveertig (48) uur voor aanvang van de dienst is Opdrachtgever
10% van de in de (gedeeltelijke) overeenkomst overeengekomen prijs verschuldigd aan Catering Achterin de Bus.
b. binnen achtenveertig (48) uur voor aanvang van de dienst is Opdrachtgever 50% van de in de (gedeeltelijke) overeenkomst overeengekomen prijs verschuldigd aan Catering Achterin de Bus.
14.05 Indien een overeenkomst wordt gesloten binnen achtenveertig (48) uur voor aanvang van de dienst gelden de volgende toeslagen (excl. BTW) op de prijs per uur van onze ZZP-koks:
a. overeenkomst ZZP-dienst gesloten korter dan achtenveertig (48) uur, maar langer dan (24) uur voor aanvang dienst geldt een toeslag (excl. BTW) van
25%
b. overeenkomst ZZP-dienst gesloten binnen vierentwintig (24) uur voor aanvang dienst geldt een toeslag (excl. BTW) van
50%
Bovenstaande, in sub a. en sub b. genoemde, gelden voor het totaal aantal uren zoals overeengekomen in de overeenkomst, met een minimum van 4 uur per ZZP-dienst.
Catering Achterin de Bus - Leiden
Steve Bikostraat 36
2332 ZL, Leiden
Catering Achterin de Bus - Achterveld
Bisschop van Dieststraat 10
3791 AG, Achterveld
KVK: 76956989
Alle rechten voorbehouden | Catering Achterin de Bus